Return to site

Welk idee is het meest haalbaar én heeft maximale impact?

De deelnemers en stakeholders hebben gisteren hun krachten gebundeld; een bom van inspiratie en energie was het gevolg! Mooi om te zien hoe verschillende expertises elkaar aan kunnen vullen, door op een creatieve manier ideeën te filteren. Dit hebben zij onder andere gedaan door de techniek Brainwriting.

Aan het einde van de dag pitchte de teams één oplossingsrichting die zij gezamenlijk hebben gekozen. Welk idee heeft maximale impact én is het meest haalbaar? Lees het hieronder!

Co-creatie deelnemers & experts

Tekort aan technisch personeel

De volgende vraag was het startpunt voor het team en de stakeholders: “Hoe verleid ik als werkgever technische vakmensen zonder gouden bergen in een (open) gelukkig huwelijk?”. Met behulp van brainwriting en tekenen deden zij gezamenlijk exploratief onderzoek naar oplossingen voor de vraag. Enkele potentiële oplossingen die werden gevonden zijn: opleidingstinder (waarmee opleidingen geclusterd aangeboden kunnen worden aan werknemers van verschillende bedrijven), het invoeren van een Traineeship voor mensen die al wat verder in hun carrière zijn en het beter organiseren van arbeid vanuit de sector. De oplossingsrichting waar het team verder mee gaat is het organiseren van arbeid vanuit de sector. Dit zou kunnen zijn vanuit opleidingsperspectief of vanuit werk/opdrachtperspectief. Hier gaan zij de volgende bijeenkomsten verder over nadenken. Het team bedankt de stakeholders voor de input tijdens de geslaagde middag!

Geluk/wellbeing op het werk

Eén ding is duidelijk, collega's van de deelnemers zijn bewust bezig met gelukkiger worden in hun werk. Daarom richt het team zich op de volgende creatieve vraag samen met de stakeholders: Hoe creëren we geluk door een cultuur van waardering op de werkvloer? Zij zullen een tool ontwerpen die het gevoel van de medewerker weergeeft voor en na het werk, als informatiebron en leidraad om medewerkers te helpen gelukkiger te maken in hun werk. Het team heeft gisteren grote stappen gezet en heeft zin in de volgende bijeenkomst!

Utility company of the future

Het team heeft na deze bijeenkomst een heel duidelijk beeld welke kant ze op moeten. De vraag 'hoe kan de klant geld verdienen met zijn nutsbehoefte?' triggerde de experts zoals verwacht waardoor er een leuke discussie ontstond. Uiteindelijk hebben zij gezamenlijk gekozen voor wijken met een eigen specialisme die onderling voorzieningen uitwisselen. Hierbij zijn de medewerkers van de nutsbedrijven ambassadeur van de wijken en het contact punt voor de aanwezige faciliteiten. Om deze verandering te kunnen realiseren moet allereerst de urgentie in de maatschappij gecreëerd worden en moet de mindset veranderd worden naar een flexibele maatschappij waarbij er meer gestuurd wordt op energiebehoeften van de klant en piek- en daluren voor de producent. Haalbaarheid van verschillende oplossingen worden volgende bijeenkomst onder de loep genomen.

We bedanken alle experts voor hun aanwezigheid, positieve energie en waardevolle input. Daarnaast zien we iedereen heel graag terug op de eindpresentatie op 13 februari! 

All Posts
×

Almost done…

We just sent you an email. Please click the link in the email to confirm your subscription!

OKSubscriptions powered by Strikingly