Return to site

3 tips voor meer rust in je werk

Van Wouter de Jong (MindGym)

CrossOvertrainer Wouter de Jong laat in zijn nieuwe boek MindGym zien hoe je binnen 12 weken je mentale conditie kunt verbeteren. Want je zit pas echt lekker in je vel als je mentaal sterk bent. Wij vroegen hem 3 tips om meer rust in je werk te creëren, hier komen ze:

1. Let op je interne stem

Hoe je tegen jezelf praat is allesbepalend voor je motivatie. Van proefpersonen die zichzelf in een onderzoek motiveerden met de neutrale zin: ‘Ik ga niet… (snoepen, roken etc.)’ hield 80% zijn voornemen vol, ten opzichte van maar 10% van de deelnemers die de bestraffende mantra ‘Ik mag niet…’ voor zichzelf herhaalden. Probeer jezelf vandaag aan te moedigen op deze manier.

​2. Train je aandacht

​Je telefoon is een afleidingswapen op je werk. Kijk eens of je vandaag 4 uur zonder smartphone kunt, en merk het op als je hem toch probeert te pakken. Schrijf het woord ‘aandacht’ op je duim; zo word je, elke keer dat je je telefoon erbij pakt om mindless te swipen, je bewust van je aandacht.

3. Stuur eens een gratitext 

Dankbaarheid is een van de effectiefste en krachtigste geluksstrategieën, omdat het een gigantische hoeveelheid positieve emoties oproept. Voor wie ben jij dankbaar? Verwoord waarom je voor diegene dankbaar bent, wat je zo fijn aan hem/haar vindt en stuur diegene een ‘gratitext’: een WhatsApp of sms met je dankbetuiging. En let maar eens op (zonder het antwoord af te wachten!) wat het sturen van de gratitext met jóú doet.

Veel succes!

Wouter de Jong

All Posts
×

Almost done…

We just sent you an email. Please click the link in the email to confirm your subscription!

OKSubscriptions powered by Strikingly